Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Hivatalos adatok
Piarista Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium és Boldog Donáti Celesztina Óvoda
cím:
8800 Nagykanizsa, Sugár út 11-13.
OM azonosító kód: 037513
bankszámlaszám:
11749015-20004628
Telefonszámok
E-mail-címek
titkárság: titkarsag@nagykanizsa.piarista.hu
iskolatitkár:
Tóthné Tóthpeti Zsuzsanna
gazdasági iroda:
gazdasagi@nagykanizsa.piarista.hu
menzaügyben: Németh Istvánné
kollégium: kollegium@nagykanizsa.piarista.hu
e-naplóval kapcsolatos kérdések: enaplo@nagykanizsa.piarista.hu
adminisztrátor: Kiss Flóra
Adományozás
Nagykanizsai Piarista Iskoláért Közhasznú Alapítvány
bankszámlaszám:
11749015-20031495
Mi fán terem az alfa generációs gyerek? – Rubovszky Rita előadása
Vonzó valóság, vonzó közösség kell a mai gyermekeknek! Rubovszky Rita a Ciszterci Iskolai Főhatóság főigazgatójának előadását hallgathattuk meg 2024. február 21-én délután a Nagykanizsai Piarista Iskola rendezvénytermében. Az előadáson szülők, pedagógusok, a téma iránt érdeklődő vendégeink vettek részt. Az előadás címe: Mi fán terem az alfa generációs gyerek? Az alfa generáció a Z generációt […]
Milyen az élet piarista öregdiákként a Hittudományi Főiskolán?
Virovecz Adrienn 2023 júniusában érettségizett iskolánkban, jelenleg a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán folytatja tanulmányait. Vele készült az alábbi interjú a váltásról, a kezdeti élményeiről és az első félév tapasztalatairól. Milyen élmény volt elkezdeni a teológiai főiskolát? Abszolút egy megérkezésként éltem meg. Tulajdonképpen már a döntésemben is éreztem, hogy jó helyre fogok kerülni, hiszen az Istennek […]
Létezik-e értéksemleges nevelés?
Nem létezik. Nevelés csakis értékek mentén lehetséges. Minden nevelő arra nevel, amit ő maga fontosnak tart és megél. A gyerek ezeket a megélt mintákat másolja. Kik a mintaadók? Elsősorban és a gyerek legkorábbi időszakában a szülők. Ez a legmeghatározóbb minta. Mert a gyerek akaratlanul is olyanná válik, amit a szülőktől megtapasztal. A másik nagyon meghatározó mintaadó: […]
Földrajzórán
Óra végén a tanár lelkesülten mondja: – Van egy jó hírem, meg egy rossz. Az egyik az, hogy hétfőn az ötödik óra is földrajz lesz. A feszült csendet Heléna töri meg. – Tanárnő, és mi a jó hír? Az osztály harsogva nevet, majd Bocsárd megjegyzi: – A jó hír az, hogy csak egy rossz hír […]
Ferrero Rocher és a matematika
Karácsonyra kaptam egy egész dobozzal. Hát nem kell mondanom, hogy már csak alig-alig van benne néhány, mert nagyon nehéz neki ellenállnom. De azért mindig megkínálom az éppen idetévedőt is. Meg néha gondolkodni is szoktam. Tegyük fel, hogy öt darab Ferrero Rocher van a dobozban. (Annál sokkal több volt, de tekintsük a jelenlegi állást. A többi […]
Miért tanuljunk zenét?
A zeneiskolának rengeteg előnye van. A kottaolvasás, a különböző hangszereken való játék (legyen az billentyűs vagy fúvós) segíti mindkét agyfélteke fejlődését. Amelynek később nagy hasznát vehetjük a tanulásban, főleg a memóriánkat és a logikánkat fejleszti. Azok a gyerekek, akik valamilyen művészetet tanulnak, sokkal kreatívabbak lesznek, könnyebben fejezik ki önmagukat. A zene fontos szerepet játszik a személyiségfejlődésben is. Azért könnyű a zenével kifejezni magunkat, mert […]
Miért tanuljunk filozófiát?
Én már két éve tanulok filozófiát, és szeretnék mindenkit bátorítani arra, hogy nyugodtan kezdje el. Ez a cikk arról fog szólni, hogy mit adhat a számunkra ez a tantárgy. Kívülről haszontalannak, unalmasnak és feleslegesnek tűnhet. Az emberek többségének nincsen elképzelése róla, hogy mit tanulhatunk itt, vagy, hogy mi a lényege. A filozófia szó jelentése […]
Isten jelen van iskoláinkban
Isten jelen van iskoláinkban Áldalak jó Atyám, mert nem hagyod, hogy folyton csak nézzek, itt-ott meg is láthatlak. Például, amikor együtt munkálkodsz az irodai dolgozókkal, és ők nem csak számokat és betűket látnak maguk előtt, hanem embereket és kapcsolatokat. De ott vagy a vizitációk izgalmában, alig várod, hogy bemutathasd mire jutottál. Te vagy a legbüszkébb, […]
Tanár vagy-e, vagy nevelő?
A következő írás Kalazanci Szent József rendalapítónk írásaiból vett gondolatokra támaszkodik vagy belőlük ihletet merítve született. A veracruzi piaristák (Mexikó, Kolumbusz Kristóf Egyetem) vetették papírra. A tanár tanít, – a nevelő alakít. A tanár tudományt nyújt, – a nevelő életet. A tanár a jelennel foglalkozik, – a nevelő a jövőt is figyelembe veszi. A tanár kijön […]
Miért érdemes latint tanulni?
Göde Edit – Köves Gabriella (OFI): Miért tanítsunk még ma is latint? című elemzése nyomán „Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy’ tanítjuk. – Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.” (báró Eötvös József) A 2006-os PISA jelentés[1] Mi a […]