, ,

Elutaztak diákjaink Németországba, Meuselwitzbe

Varga Zsuzsanna és Baloghné Horváth Adrienn tanárnők kíséretében 15 diákunk (9.a, 9.b, 10.a, 10.a, 10.b, 11.a, 11.b, 12.a, 12.b osztályainkból) indul Németországba, Meuselwitzbe, hogy viszonozzák a német fiatalok két évvel ezelőtti látogatását.
A nagy utazás október 7-15-ig tart. A csoport naponta fog rövid tudósítást, képeket, videókat küldeni nekünk, így naponta frissítjük e cikkünket, kiegészítve az új élményekkel.

Kövessük együtt az eseményeket! Az új híreket mindig a hírfolyam elején helyezzük el, naponta  más-más színnel írva.

október 13. szerda

október 12. kedd

Dervenkár Zita élménybeszámolója:

A mai napot a kreativitásunk kibontakoztatásával kezdtük el. Azt a feladatot kaptuk Frau Schmidtől, a gimnázium rajz tanárától, hogy rajzoljuk le a partnerünket profilból egy színes papírra, utána egészítsük ki a partnerünk által készített rajzot azokkal a gondolatokkal, amelyek a fejünkben voltak az első találkozásunkkor. Miután ezzel készen voltunk egy fehér papírra ragasztottuk a profilból lerajzolt fejeket és a partnerünkkel kommunikálva a fejét körberajzoltuk vagy írtuk azokkal a dolgokkal, amelyeket a beszélgetés során megtudtunk róluk pl. mi a kedvenc étele, mi a hobbija, kedvenc könyve, álmai, mi szeretne lenni.
Ezután tartottunk egy tízórai szünetet a friss levegőn, és amíg a reggelinket fogyasztottuk,addig az új barátainkkal beszélgethettünk.
A szünet után folytattuk a Skat kártyajáték tanulását, ma a következő nehézségi szintre léptünk. Nagyon élvezetes játék, mindenkinek rendkívül tetszett.
A kártyázás elteltével ebédelni mentünk,utána zumba órán vettünk részt, amelyet egyik német cserepartnerünk, Desiré anyukája tartott nekünk.
Bár a zumba nem a kedvenc sportom, jól megmozgatott és a zene nagyon tetszett.Utolsó táncnak a németek bevonásával eltáncoltuk az ördögtàncot,ezután mindenki boldogan ment átöltözni.
Ez a nap is roppantul tetszett, nagyon jók a programok,elmondhatatlanul jó a társaság.”

október 11. hétfő

Pataki Levente gondolatai:

Miután reggel 8 órára megérkeztünk a gimnáziumba, a német diákokkal, illetve tanárainkkal közösen tanultuk meg több-kevesebb sikerrel a Skat kártyajáték alapjait. Aztán jóízűen elfogyasztottuk a vendéglátóinktól kapott finom elemózsiát. Ezután útnak indultunk Herr Eberle, az iskola volt történelem tanárának idegenvezetésével, hogy megismerhessük Meuselwitz látnivalóit, illetve majdnem 1000 éves történelmének egy részét. Hallottunk egy pár gondolatot a piactérről, az evangélikus templomról, az egykori Seckendorff-kastélyról, amelyet a II. világháborúban lebombáztak, a sörfőzésről és a szövőházakról. A ismereteink bővítését, és pár sütemény eltüntetését követően ismételten hozzáláttunk kártya tudásunk csiszolásához. Herr Göllnitz, a wintersdorfi Skat Egyesület vezetője segítette fejlődésünket. A német diákoknak, illetve egymásnak is bizonyíthattuk ügyességünket a játék során.
Az agytornát követte a testünk többi részét is átmozgató program. Bemelegítő szalagos fogócska után sorversenyek szuper feladataival múlattuk az időt, ezek után pedig egy nagy, közös kidobózással zártuk a sportdélutánt. Később kutyát sétáltattunk a cserepartneremmel, Jannis-szal az erdőben, egyfajta lelki feltöltődés volt a már régóta áhított, végtelen csendet és nyugalmat ismét megtapasztalni.

október 10. vasárnap

Bognár Bori tudósítása:

A vasárnapi napot együtt töltötte a család. Mindenki sokáig pihent, majd egy kiadós reggelit követően elindultunk egy másik, kisebb városba, ahol a család zenész tagjai próbákra járnak. Ezt követően meglátogattuk a cserepartnerem nagyszüleit, akik nagyon kedvesek és érdeklődőek voltak. Délután megsétáltattuk a család kutyáit, valamint sokat beszélgettünk. A mai napon lehetőségem volt kipihenni az utazásból és a német nyelv intenzív használatából adódó fáradtságomat.

Horváth Hanna beszámolója:

Későn keltünk és ettünk, majd a délután folyamán a Kohlheb Flórával és diákpartnerével (illetve a családjaikkal) elmentünk minigolfozni és bobozni. Aztán ettünk és ittunk még. Majd a diákpartnerem nagymamájánál vacsoráztunk. Nagyon jó kis nap volt.”

Gyurókovics Zsombor élménye:

Vasárnap a 23. Nagy vasútmodellezési kiállításon voltunk. Rengeteg vasútmodellt illetve különböző technikai modelleket is szemügyre vehettünk. Utána kisvasutaztunk 2 órán keresztül. Útközben rengeteg állatot illetve különleges növényeket láttunk. A hideg ellenére is egész hétvégén jól éreztem magam.

a tanárnők élményei:

október 9. szombat

Huszár Gerda beszámolója:

„Szombaton négyen – Dorina, Virág, Abigél és én – Lipcsébe mentünk a német cserepartnereinkkel, Helenával, Adelával, Lillyvel és Tabeával.. Vonattal utaztunk körülbelül 3/4 órát, azután pedig hatalmas sétát tettünk a városban. A cserepartnereink minden nevezetes épületet megmutattak nekünk, és emellett rengeteget meséltek azok múltjáról és jelentőségéről.

Először a régi városházát (Altes Rathaus) néztük meg, azután pedig Lipcse két híres templomát (Thomaskirche, Nikolaikirche) csodáltuk meg.

A következő történelmi helyszín, ahol jártunk a Mädler Passage, ami Goethe Faust című drámájának fontos helyszíne.

Szoros kapcsolatban áll ezzel a várossal még egy ismert német zeneszerző, Johann Sebastian Bach is, aki hosszú ideig a város két templomában orgonán játszott és az itt tartott istentiszteletekért volt felelős.

Utolsóként pedig Lipcse óriási egyetemét (Universität Leipzig) nézhettük meg közelebbről, ahová csak az igazán kiváló tanulmányi eredménnyel rendelkező fiatalok kerülhetnek be. És egy érdekesség az egyetem egyik épületéről, hogy egy álló nyitott könyvre hasonlít.”

Horváth Hanna gondolatai:

Egy késői kelés és reggeli után tettünk egy kis kirándulást az Altenburgi fesztivál piacán. Érdekes volt,  nagyon tetszett. Majd találkoztunk Pataki Leviékkel is. Ezután fincsi fagyit is ettünk. A család olyan aranyos volt, hogy elmentünk vásárolni számomra olyan ételeket, amiket én szeretek. Ezután a napot egy kiadós családi hamburger „party”-val zártuk.

Dervenkár Zita élményei:

Pénteken tánciskolában voltam, ahol ezen a héten mindenki fura ruhába öltözött, mert ez egy tradíció, amit „Bergfest”-nek hívnak.
Szombaton napközben elmentünk az évben egyszer megrendezett altenburgi piacra. Olasz fagyit ettünk, ebédre mutzbraten-t savanyú káposztával ès altenburgi mustárral.Később Bubble tea-t fogyasztottunk, megnéztük az alpakákat. Közben különféle csomagolású mustárokat láthattunk a boltokban.
Szombat estére meghívást kaptunk a partneremmel, Isabellel,egy „Jugendweihe”-re. Mileen húgát ünnepeltük, így az egész családdal ettünk egy ünnepi vacsoràt. Nagyon jó volt a társasàg (a Bori is ott volt,mivel az ő partnere Mileen), rendkívül jól éreztem magamat.
A hétvége soràn jutott idő egy tipikus német film megnézésére is, (T)Raumschiff Surprise-ra.(egy nagyon vicces film)
Igazán remek volt ez a hétvége, rengeteg új élményt szereztem.

Gyurókovics Zsombor élménybeszámolója:

Szombaton állatparkban voltunk. Tierpark (állatpark) Gera. Nagyon élveztem, nem túl nagy, de nem is kicsi állatparkról van szó! Az állatok rendezett körülmények között és nagy kifutókban voltak. Itt a vendég családdal is jobban megismerkedtem. Ezután egész este monopoliztunk

Varga Zsuzsi néni tudósítása:

” Tegnap én is Lipcsében jártam Heidival, Adrienn Berlinbe utazott az egyik befogadó családdal.
A Thomaskirche volt a legnagyobb élmény számomra, pedig már jártam itt kétszer. Van a templomban egy kereszt, az ún. Gebetskreuz, amire a kívánságainkat lehet kis cetliken kitűzni. Én is írtam egy kis üzenetet magyarul, le is fényképeztem. Amikor éppen jöttünk volna el a templomból, valaki elkezdett gyakorolni a Bach-orgonán, körülbelül 20 percet ültünk ott és hallgattuk a gyönyörű zenét, amely hol alázatosan halk, hol dicsőségesen hangos volt. Nagyon meghatódtam, végig az járt a fejemben, hogy milyen jó lenne, ha a diákok és a kollégák is hallhatnák ezt az isteni muzsikát. Felvételt nem mertem csinálni.
A nap végén összefutottunk a lányokkal a vonatnál, ezt látjátok az utolsó képeken. „

október 8. péntek

Varga Zsuzsi néni beszámolója:

” Reggel az igazgatónő köszöntött minket az iskola aulájában, a diákok zenés kultúrprogrammal készültek a fogadásunkra. Ezután a német cserediákok bemutatták az iskolaépületeket, néhány tanórára be is kukkanthattunk pl. egy fizika órára, ahol a tanár vezetésével a sörhab összeesését vizsgálták, illetve egy hittan órára, ahol tea-napot tartottak.
A magyar gyerekek német, míg a német tanulók magyar órán vettek részt.
Az igazgatónő bemutatta a diákok Covid-vizsgálatára szolgáló tesztet, amely egy nyalókára hasonlít, és amelyet 5 percig kell szopogatni, hogy eredményt mutasson.

11 órától mókás fényképezkedésre került sor, majd megismerkedtünk a német menzával is. Ebéd után próbáltunk, hogy a műsorunk jól sikerüljön.
Az előadásunkban bemutattuk Magyarország természeti kincseit és kulturális örökségét, a híres magyar találmányokat és nem utolsó sorban iskolánkról is meséltünk.
A délutánt közös grillezéssel és kolbászevéssel zártuk az iskolaudvaron.

A többit mondják el a képek. „

a meuselwitzi iskola:

gyülekező a díszteremben:

vezetés az iskolában:

a vendéglátók műsora:

vidám fotózás:

a magyar diákok műsora:

grillezés:

október 7. csütörtök

Ma korán reggel, október 17-én Zsuzsi néni, Adrienn néni, Zita, Vendel, Levente, Zsombor, Fanni, Hanna, Abigél, Virág(ok):), Bori, Noémi, Dorina, Levente, Gerda, tartalmas, szép utazást kívánunk mindnyájatoknak, vigyázzatok magatokra és egymásra!

az eső ellenére is lelkes diákjaink és szüleik kora reggel:

még egy megnyugtató szó Varga Zsuzsi nénitől a szülőknek:

indulásra készen:

Kiss Zsolt atya közvetítésével Isten áldásával:

0 válaszok

Szóljon hozzá Ön is!

Véleménye vagy kérdése van? Beszélgetne velünk?
Írjon bátran, és válaszolunk!