ERDEI ISKOLA

Az első iskolai hét három napján a másodikos, harmadikos és negyedikes tanulóink – erdei iskola keretében és pályázati támogatással – remek programokon vettek részt. Íme, egy kis ízelítő:

Első nap:

Együtt kirándult Kaszóra a két 2. osztály. Az 1 km hosszú Öregerdő Tanösvényt bejárva nyolc állomáson, tájékoztató táblák segítségével ismerkedhettek meg a gyerekek az erdő életközösségével. A Lombkorona Tanösvényt interaktív elemek tették számukra izgalmassá. 

A 3. a osztály Zalamerenyén a pálos szerzetesek által alapított Pálos malomban járt. A vízimalomban a gyerekek megismerkedhettek az őrlés folyamatával, a molnárok életével, a hagyományos kenyérsütés lépéseivel. 

A 3. b  a napot Garaboncon, a 7 Vezér Történelmi Kalandparkban és Garabonciás Farmon töltötte. A gyerekeket körbevezették az állatfarmon, majd íjászkodhattak és még lovagolhattak is.

A 4. a-sok az iskolától a Csónakázó-tó és a bagolai szőlőhegy érintésével Miklósfáig gyalogoltak. Ott egy osztálytársuk családja várta őket innivalóval és sok finomsággal.

  1. b-sek vonattal utaztak Keszthelyre, a Festetics kastély volt látogatásunk első helyszíne. Ezt követte a pálmaház és a madárpark. A Vadászati és a Történelmi modellvasút-kiállítás egyenesen szenzációs volt!

Második nap:

 A 2. a úticélja a zalakarosi Termáltó és Ökopart volt. A legnagyobb élmény és kihívás is a vízi tipegőn való áthaladás volt.

A b-sek az iskolában maradva különböző feladatok segítségével rendszerezték az előző nap szerzett ismereteiket. 

A 3. a Újudvaron, a Vadudvarban vendégeskedett. A gyerekek feleleveníthették mindazt, amit az emlős állatokról tanultak. Alpakákat sétáltatva egy „hegyi túrán“ vettek részt, melynek során a szántóföld, a rét és a legelő jellemzőivel is megismerkedtek.   

A 3. b gyalogtúrát tett a Csónakázó-tóhoz. A gyerekek megnézték az Eucharisztikus Kongresszus tiszteletére állított tölgyfa keresztet, majd önfeledten játszhattak a játszótéren.

Bebarangolták Zalakarost a 4. a-sok. A Tanösvényt végigjárva egész a kilátóig mentek, majd vissza a központba. A finom ebéd után vidáman indultak az Ökopartra.

Magyarszerdahelyen a Héthatár Kecskefarm volt a 4. b-sek úticélja. Láthattak kecskéket, lovakat, teheneket, nyuszikat, pávát, a baromfiudvar lakóit, fürjet, galambot, papagájt. A gyerekek lovaskocsin húzták egymást, szőrén ülték meg a pónilovat, kecskét etettek, tojást szedtek. Részt vettek egy falusi exatlonon, aztán illatos, színes szappanokat készítettek. Majd kóstolót tartottak a farm finom sós, édes sajtjaiból.

Harmadik nap:

A 2. a-ban a természeti környezetben tapasztaltak alapján – kézműves foglalkozás keretében a tantermükben – elkészítették a saját erdő-lapbookjukat. A déli pizza-parti után a Kaszón gyűjtött termésekből elkészítették „A mi kis erdőnk“ makettjét, melynek segítségével a tanult fogalmakat erősítették.

A másik másodk osztály a Zalakarosi Parkerdő területén található Csiga-túra tanösvényt, valamint a Termál tavat járta körbe.

A 3. a osztályba vendégelőadók érkeztek a Zalaerdőtől. A gyerekek a legelők és rétek állatairól tanulhattak, valamint megismerkedhettek számos gyógynövénnyel, melyekből kreatív faliképeket készítettek.

 A 4. a elvonatozott a Balaton partjára. Kisvasútra szálltak, s Csisztafürdőig megfigyelték az ottani élőhelyeket és azok élővilágát.

A 4. b-sek is vonattal utaztak, ők Szombathelyre. Először az ottani Csónakázó-tóhoz mentek. Felelevenítették mindazt, amit a vizek, vízpartok növény- és állatvilágáról tanultak. A Kalandvárosban pedig rengeteg mászóka, csúszda, hinta, ügyességi játék tette örömtelivé a délutánt.

A gyerekek rengeteg élménnyel, tudással gazdagodtak, elmondásuk alapján alig várják a következő, hasonló alkalmakat. Köszönet mindezért a tanító néniknek, akik fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy minél több örömet szerezzenek tanulóiknak.

 

0 válaszok

Szóljon hozzá Ön is!

Véleménye vagy kérdése van? Beszélgetne velünk?
Írjon bátran, és válaszolunk!

Vélemény, hozzászólás?