, ,

PYM2022 Lengyelországban

Július 20-25 tart Lengyelországban a Piarista Ifjúsági Találkozó (PYM), amelynek idei mottója: „Én vagyok”. A PYM két lengyel városban zajlik, Rzeszów-ban kezdődik és Krakkóban fejeződik be július 26-án.

A nyolc nagykanizsai diákunkat Fehér Katalin tanárnő kíséri és segíti az utazás során. Kati néni esténként rövid tudósítást küld nekünk a napi programokról, amihez képeket is mellékel. Az alábbiakban ezt olvashatjuk és tekinthetjük meg.

július 20.: Az első nap nagy része utazással telt. Vacsora után minden ország bemutatkozott, azaz kiálltak a színpadra és előadtak közösen egy dalt. A PYM 162 résztvevője közül 85-en vagyunk Magyarországról. Minden piarista iskola képviselteti magát. A kanizsai Piárból 8 diák és egy kísérő van jelen.
A 10. évfolyamból Holczinger Anna, Németh Letícia, Halász Martin, Marics Gréta és Petrics Noémi.
A tizenegyedik évfolyamból Bognár Bori, Bende Mihály és a tizenkettedikből Pataki Levente vesz részt. Minden reggel imával kezdődik a nap, amit a nemzetiségek külön tartanak. Minden nap más iskola tartja a magyaroknál a reggeli imát.
Természetesen a nap végén is imával fejezzük be a napot, amit a lengyel piarista szerzetesek tartanak.

július 21.: Csütörtökön reggeli után beutaztunk a városba, a piarista templomban részt vettünk egy szentmisén, majd (nemzetközi) kiscsoportba verődve a diákok egy városismereti vetélkedőn vettek részt. A Piarista Nővérek Iskolájában az ebéd után egy előadást hallgattunk meg, melynek címe: Ember vagyok (I am Human).
Este vacsora után egy másfél órás fergeteges Christan party következett.

július 22.: A harmadik napon a reggeli után megtekintettük Markowa városában a Lancut Kastélyt, majd utána az Ulma Family Múzeumot, mely azoknak a családoknak állít emléket, akik segítették, bújtatták a zsidókat a második világháború alatt. Az Ulma család is egy ilyen család volt, akiket 44-ben kivégeztek (anya, apa és hat kisgyermek).
Az ebéd után különböző workshopokon vettek részt a gyerekek. Vacsora után pedig este 9-kor az iskolától nem messze lévő Saint Joseph Calasanz piarista templomban vettünk részt egy spanyol nyelvű szentmisén.

július 23.: Szerdán reggel elhagytuk Rzeszow városát, ugyanis eddig a rzeszowi piarista iskolában tartózkodtunk.
Krakkóba érve egy magyar nyelvű szentmisén vettünk részt a Fausztina nővér kolostorának kápolnájában. Majd a mise után a diákok kiscsoportokban a lengyel animátorok vezetésével megismerték az Irgalmasság bazilikáját, Fausztina nővér celláját, megismerték munkásságát, és a torony megmászása után az alagsori nemzetiségi kápolnákat járták körbe.
A krakkói piarista szállás elfoglalása és az ebéd után sportverseny volt, ahol fociban és röplabdában nemzeti csapatok mérték össze erejüket.

július 24.: Vasárnap reggeli után egy előadás és egy tanúságtétel volt. Ebéd után bementünk Krakkó belvárosába, ahol a diákok kiscsoportokban végigjárták az Óvárost. Majd a krakkói piarista templomban vettünk részt a vasárnapi szentmisén.
Hazaérkezve a vacsora után vetélkedővel foglalták el magukat a diákok. Este 10-től pedig ismét szentségimádással és éjszakai imával (mely hajnali 1-kor ért véget) zártuk a napot.

július 25.: Hétfő reggel három különböző programból választhattunk. Krakkó zsidó negyedének megtekintése, vagy Krakkó kommunista negyedének megtekintése, vagy kirándulás Krakkóban, miközben a városra gyönyörű kilátás nyílik. Én az utolsót választottam, mert oda mentek legtöbben a kanizsai diákok közül.
Majd visszatértünk a suliba, és ebéd után megint workshopokon vettek részt a gyerekek. Volt aki a japán kultúrát ismerte meg, van aki kézműveskedett.
Este 6-kor ismét szentmisén vettünk részt.
Vacsora után Christian partyval zárjuk a napot. Holnap reggel szentmise után indulunk haza.
Nagyon tetszett, hogy minden nap más templomban hallgattunk szentmisét.