PÁLYÁZATOK

Erasmus+

 
2021-1-HU01-KA122-SCH-000035802
A CLIL -Content and Language Integrated Learning- módszerének implementációja a Nagykanizsai Piarista Iskolában

Tanártovábbképzések

A CLIL -Content and Language Integrated Learning módszerének implementációja a Nagykanizsai Piarista Iskolában című Erasmus+ projekt keretében iskolánk 8 pedagógusa látogatott el a horvátországi  Rovinjba, ahol a Hungary-Expert for Teachers szervezésében továbbképzésen vett részt. Bende Krisztián a Kalandra fel! IKT eszközök használata nemcsak  történelem órákon című képzést végezte el, Dominik Árpád a Komplex 3+T tehetséggondozó programmal ismerkedett, Bécsiné Jakabfi Marianna pedig elmélyült a CLIL módszertanában. Baloghné Horváth Adrienn, Márkus-Németh Réka, Nagyné Koósz Zsuzsa, Szabóné Konkolyi Terézia és Török Károlyné angol nyelvtudásukat csiszolták, tökéletesítették. Mindez gyönyörű környezetben, felkészült trénerekkel, a szolgáltató  kitűnő szervezésében valósult meg.

Név: Bécsiné Jakabfi Marianna

Képzés neve: Content and Language Integrated Learning (CLIL)- Discovering the world through English

Képzés szervezője: JUTAKI Bt. – Hungary-Expert for Teachers and Students OID azonosító: E10016801  Az Erasmus+ programnak köszönhetően a Hungary Expert szervezésében életem egyik legszínvonalasabb képzését végeztem el, ahol betekintés nyertem egy olyan pedagógiai szemléletmódba, amely ötvözi a nyelvoktatást az egyéb tantárgyi ismeretek tanításával, s a nyelvre, mint eszközre tekint. Rengeteg ötletet kaptam arra, hogyan tudom a természettudományos tárgyaim ismeretanyagát  beépíteni a nyelvi óráimba.  Az egy hetet kitűnő nemzetközi csapatban, inspiráló közösségben egy kiváló tréner, Rézműves Zoltán  irányítása  mellett töltöttem el. 

Név: Bende Krisztián

Képzés neve: Kalandra fel! – IKT eszközök használata (nemcsak) történelem órákon

Képzés szervezője: JUTAKI Bt. – Hungary-Expert for Teachers and Students OID azonosító: E10016801  Erasmus+ pályázat keretében ITK eszközök használata (nemcsak) történelem órákon elnevezésű szakmai továbbképzésen vettem részt Rovinjban július 3. és 9. között. Azért választottam ezt a képzést, hogy a digitális eszközöket kiválóan használó diákjaim számára élvezetes tanórákat készíthessek elő. Minimális célként azt tűztem ki, hogy 10 tanóránként egy alkalommal használjunk okos eszközöket a tananyag elsajátításhoz. Mindehhez nagy segítséget nyújtott a képzés, amelyen tananyagokat kellett létrehoznunk a műhelymunkák során. Már ismerős és teljesen ismeretlen, de a történelem órákon remekül használható alkalmazásokkal és applikációkkal dolgoztunk.

Név: Dominik Árpád

Képzés neve: Varázsold elő tanítványodból a talentumot – Komplex 3+T program

Képzés szervezője: JUTAKI Bt. – Hungary-Expert for Teachers and Students OID azonosító: E10016801 

Megtanultam, hogy jobb eredményt hozhatok ki a diákjaimból, hatékonyabbá tehetem a tanulási folyamatot, ha a tudományosmunkát, kutatásokat, valamint a testmozgást, sportolást és a művészeteket együtt komplex módon injektálom az általam tanított diákokba. A képzés során felismertem annak lehetőségét, hogy gyengébb tanulmányi eredménnyel rendelkező diákokból is kihozható sokkal jobb eredmény, a fent leírt módszer használatával.

Képzés neve: English Language Development for Teachers and Staff

Név: Nagyné Koósz Zsuzsa, Török Károlyné, Szabóné Konkolyi Terézia, Márkus-Németh Réka,Baloghné Horváth Adrienn

Nagyné Koósz Zsuzsa:

„Az angol nyelv szerepének erősödése rákényszerít arra, hogy az angol nyelven rendelkezésre álló segédanyagokat alkalmazzam a tanóráimon, beépítsem a mindennapjaimba. Így lehetőségem nyílik a színesebb szemléltetésre, az érdekesebb órák megtartására. Diákjaimat motiváltabbá tudom tenni. Nagyobb szerepet tudok vállalni a diákok mobilitási programjában, elősegítve az iskola fejlődését is. A tanórákon már bátrabban használok angol nyelvű tananyagokat, főleg, hogy a diákok számára ez egyáltalán nem jelent nehézséget.A tapasztalatok nyitottságot, szélesebb látókört, jobb alkalmazkodóképességet eredményeztek. Segítik a komfortzónából való kimozdulást. Nem utolsósorban pedig magamról is sokat tanultam a képzés során.”

Szabóné Konkolyi Terézia:

„Fejlődött a kommunikációm, bővült a szókincsem, a hallott szövegértésem. Mivel az oktató nem magyar anyanyelvű volt, rá voltam kényszerítve, hogy angol nyelven kommunikáljak, ami nagymértékben segítette a nyelvi fejlődésemet.”

 

 

 

Jobshadowing

Hegedűs Lászlóné beszámolója:

A képzés helyszínét adó iskola gyermekközpontú és jól szervezett. Az alsó-felső tagozat megfelelő beosztással veheti igénybe a közösségi tereket. Nagy hangsúlyt fektetnek az
informatika oktatásra. Szinte minden nap van programozással vagy robotikával
kapcsolatos órájuk, ahol önállóan folyamatos tanári segítség mellett oldanak
meg feladatokat. A feladatok általában játék vagy robotok irányításával
kapcsolatosak. A természettudományi órákon sokszor használnak tableteket az
oktatáshoz. A tananyagot ezeken az eszközökön futó érdekes videókon kapják.
A megértett információk alapján tesztet töltenek ki a gépen, amit azonnal ki is
értékel a tanár gépe.  A tanóra hossza 60 perc. A tanulók adódó problémáit is rugalmasan kezelik,
úgy, hogy ne zavarja a tanóra menetét.                                                                                                                                              A mi gyermekeinket hamar befogadták maguk közé és azonnal tudtak velük
csapatban dolgozni. A csapat egy tagja mindig magyarázta neki mi történik, és
kaptak részfeladatok megoldásában szerepet. Figyelnek a tanulók igényeire.A kísérletező órákat nagyon szépen lebontják kis
lépésekre. A lépéseket a gyermekek megkapják papíron és videós
magyarázatban is, így ezek megismerése után önállóan tudnak végezni
kísérleteket. Az elért eredményeket együtt beszélik meg és értékelik ki a végén.
A folyamat során, ha valami nem érthető számukra, vagy bizonytalanok azonnal
egyénileg segítséget kapnak. Így bármilyen bonyolult kísérlet minden tanulónak
sikeresen elvégezhető. Az iskola önállóságra, kitartásra és problémák önálló
megoldására nevel. De minden tanórán a csapatmunkára való készségeket is
erősíti. Egyéni képességeket a testreszabott feladatok adásával fejleszti, amit
mindig be kell mutatnia társainak.  A mai digitális világnak és
kihívásoknak jól megfelelő diákok képzésére törekednek kreatív módszerekkel.
Sok új hasznosítható módszert és megoldást vehetnénk át tőlük a sikeresebb
tanításhoz.

Csoportos diákmobilitás

Diákok beszámolói:

Bécsi Gábor:  „A mobilitás során jól tudtam hasznosítani előzetes angoltudásomat. Mivel a fogadó iskola tanulócsoportja nagyjából azonos angoltudással rendelkezett jól tudtunk egymással kommunikálni. Úgy érzem, hogy az ott töltött hét megerősített abban, hogy bátrabban meg merjek szólalni angolul. A Pedro Poveda iskolában többek között robotika, természettudomány és fenntartható fejlődés órákon vettem részt. Azt tapasztaltam, hogy a spanyol gyerekek inkább gyakorlati módszerekkel tanulnak. Nekik sokkal több természetismeret és informatika órájuk van, mint nekünk, így a természettudományos labor eszközeit is nagy gyakorlattal használják. Örülnék, ha a mi iskolánkban is hasonló lenne a helyzet. A spanyol gyerekek nagyon közvetlenek, barátságosak, és segítőkészek voltak.”

Varga Fioretta: „A hét folyamán számos tanórán interaktívan Kahoottal és más online programmal sajátítottuk el az anyagot. A vetélkedőkből és a  spanyol diákok által előadott prezentációkból is sokat tanulhattunk. Órákon közösen, csoportokban beszéltük meg a feladatokat, vagy ha számunkra ismeretlen feladatot kaptuk, elmagyarázták nekünk.”

Herczeg Flóra: A spanyol tájak gyönyörűek voltak.  Jártunk Granadában, és az utolsó napunkat Malagán töltöttük. Megnéztük a várost, a tengert, és bementünk a Picasso Múzeumba is. Nagyon jól éreztem magam, életre szóló élmény volt. Az iskolával kapcsolatban nagyon tetszett nekem, hogy játékosan tanultak. Tableteken csináltak játékokat, néztek videókat, és ezeken keresztül tanulták meg a tananyagot. Mivel táncolok, egy alkalommal táncot is tanítottam az ottani gyerekeknek. Velünk ellentétben könyvet, vagy füzetet nem nagyon használnak. Biztos, hogy használnak, de szerintem sokkal kevesebbet, mint mi.”

Oletics Olivér: „A spanyol iskolában több órán is részt vehettem. A testnevelés óra tetszett a legjobban , mert megismerhettem egy spanyol nemzeti játékot. Kicsit megismerhettem az ottani embereket, kultúrát, az oktatást. Nem volt szünet az órák között, csak annyi, amíg átmentek másik terembe.  Bemutatták nekünk az iskolát és a várost, ahol szinte minden nevezetességekhez volt valami legenda. Számomra a gyík legendája volt a legérdekesebb.

 
Kamenár Dániel: „Első nap megismerkedtünk egymás ételeivel. A spanyol diákok és mi is hoztunk egy kis ízelítőt a saját országunk finomságaiból. Az órarend különbözik a Magyarországon megszokottól. A tanóráik hosszabb blokkokban vannak, 2 alkalommal van fél órás szünetük.  Nagyon izgalmas volt számomra, amikor kémia órán vehettünk részt és modern eszközökkel DNS-t vontunk ki a banánból. Angol órán megtanulhattuk a spanyol ábécét, és a vendéglátóink is a magyart. Testnevelés órán egy igazi spanyol játékot játszottunk amely a kidobó volt.”
 
Tóth Jázmin: „Első nap, amikor beérkeztünk a Jaén-i iskolába, nekem nagyon tetszett a spanyolok vendégszeretete.  A csoportmunkákban egész könnyen megtaláltuk a közös hangot a spanyol diákokkal.  Az nagyon tetszett még, amikor a helyi különleges ételeket mutatták meg nekünk, még akkor is, ha nem is mindegyikből kóstoltunk. Amikor az utolsó nap felé érkeztünk, akkor nagyon rossz volt, hogy el kellett köszönni a diákoktól. Szívesen maradtam volna még pár napig.
 
Szabó Luca : „Szerveztek közös programot, hogy a diákokat, tanárokat megismerhessük közelebbről. Bemutattuk egymás kultúráját, szokásait. Mi prezentációval készültünk, meséltünk nekik az iskolánkról, a városukról. Jellegzetes magyar házi süteményeket készítettünk nekik, ezzel köszöntük meg a vendégszeretetüket. Nagyon ízlett nekik minden. „
 

Csire Borbála: „Nekem személy szerint nagyon tetszett az utazás. Bár először elkapott a honvágy, de aztán ahogy teltek a napok egyre jobban élveztem az ott töltött időt. A szállásunk jó volt és az étkezések is, úgy ahogy jók voltak. Kifejezetten jó volt az, hogy lehetett venni egyesével becsomagolt süteményeket, és gyümölcsöket, amiket aztán az iskolába el tudtunk vinni. A város ahol az iskola volt nagyon szép, és a gyerekek nagyon jó beszámolókat tartottak a látványosságokról és az iskoláról. Érdekes volt még az is hogy kifejezetten érdekelte őket Magyarország, és a mi szokásaink, de persze ők is mindent megmutattak nekünk az ő kultúrájukról. Az ételektől elkezdve a zenékig mindent.  A tanárok többsége is kedves és befogadó volt. Jó kapcsolatunk lett az ottani gyerekekkel, az utolsó pár órán már bármiről tudtunk velük beszélni. ”

 

 
 

Dávid és Gábor hírei Spanyolországból 1-4. rész