Egy nagyszerű osztálykirándulás -12. b

Beszámolók és képek a 12. b osztály osztálykirándulásáról. A kirándulást szervezte és vezette Horváth Andrea osztályfőnök, a kísérő Bende Krisztián tanár úr volt.

A beszámolókat Horváth Andrea osztályfőnök és Blaskovics Eszter 12. b osztályos tanuló írta, a képeket Császár Dominik 12. b osztályos tanuló készítette és szerkesztette.

prolog Horváth Andrea osztályfőnök tollából:

Osztálykirándulás 2023. 13-15. Budapest

Amikor elkezdtem szervezni a ballagó osztálykirándulást júniusban, az Operaházi előadás köré építettem. Augusztusban kiderült, hogy amit kinéztem ahhoz regisztrálni kell az Operakaland nevű kezdeményezésre, és ha nem vagyok elég gyors lemaradunk. Kicsit elszontyolodtam és kértem a szervezőtől telefonos segítséget. Nagyon bíztatott, de még mindig ott lebegett a probléma, hogy nem akartam a harmadik emeleten ülni.
Időben regisztráltam, kaptam jegyet ennek annyira megörültem, hogy csak azt ellenőriztem ne emeletre szóljon. Az előadás napján – a Terrorháza élményeitől földig rombolva – néztem rá a jegyekre /online nézőtér / és örömömben majdnem fölkiáltottam! Az első két sorban ültünk, pacsizni tudtunk volna a karmesterrel, ha ez nem lenne illetlen abban a gyönyörű környezetben.
Az első napunkat nagy halottainkkal – Fiumei úti Sírkert – kezdtük és az esti Budavári séta gyönyörű látványával zártuk – hazafelé néhányan kis salsa Bende tanárúrral.
Másnap Hangdóm a Magyar zene Házában. Lengemesék óvodásoknak, alsó tagozatosoknak. Hogy kerültünk oda 18 évesekkel? Úgy, hogy van egy „bamba” osztályfőnök, aki annyira örült, hogy online tud jegyet venni, hogy a kiválasztott időpont mellé kattintott. Hiába telefon, levél – maradt a mese. Különben nagyon aranyos történet, az élmény különleges. Ebéd után Terror Háza Múzeum, a vacsora nem megy le ezzel az élménnyel.
Gyors készülődés, mindenki nagyon csinos / lásd képek/! Rossini: Olasz nő Algírban; szerelem, cselszövés, ahogy az lenni szokott. Az én drága gyerekeim annyira jó fejek, sokan elmondták, hogy pozitív csalódás nekik az opera, nézhető, hallgatható, befogadható. Nekem ez a legnagyobb öröm!
Harmadik nap Szent István Bazilika. Kicsit amortizált csapattal, föltámasztott szemekkel. A szakrális hely lenyűgöző, de a vezetés csalódás.
Hazautazás előtt finom ebéd, hogy ne mondjam nagy „zabálás” a Sir Lancelot lovagi étteremben / lásd képek/.
Vonaton veszekedés a foglalt helyekért, tömeges alvás Siófokig, ébren lévők kártyapartin.
Összegezve: tartalmas, jó együttlét jólnevelt csapattal/ dicséret a szálláshelyen/elégedett tanárok!

Blaskovics Eszter 12.b osztályos tanuló beszámolója:

Utolsó kirándulásunk keretében a 12.b osztály Budapestre látogatott el. Szállásunk megtalálása után kissé kétségbe estünk, de aztán rájöttünk, milyen hangulatos helyre kerültünk. Szerda délután a Fiume úti Sírkertbe vezetett első utunk. A vezetett séta közben megtekintettük Batthyányi, Deák és Kossuth mauzóleumát belülről, de láthattuk nagy költőink, Ady, Jókai és a Petőfi család síremlékét is.
Az este sétával folytatódott a budai várban. A csodásan kivilágított épületek mindannyiunk tekintetét magukra vonzották. Készültek a jobbnál jobb képek a Halászbástyával vagy éppen a Lánchíddal a háttérben. Míg a hazafelé tartó buszra vártunk, Bende tanár úr néhány kártyapartit is beiktatott a programba, amit a fiúk örömmel fogadtak.
Csütörtökön a bőséges reggelit követően a Magyar Zene Házában egy aranyos mesét nézhettünk meg a Hangdómban, babzsák fotelekben fekve.
Délután a Terror Házában kaptunk részletes tájékoztatást történelmünk borús időszakaiból. Sokunkat megrendítettek az ott látottak. Napokig tartó gondolkodni valóval távoztunk az Andrássy út 60-ból.
Esti programként az Operaházban az „Olasz nő Algírban” című operát néztük meg. Maga az épület is gyönyörű volt, de az előadás annál inkább. A zenészek olyan életörömmel játszottak, hogy jó volt rájuk nézni.
Utolsó napunkon a Szent István Bazilikában sétáltunk körbe. Láttuk a Szent Jobbot és az épület szépségeit is.
Kirándulásunk zárásaként a Sir Lancelot lovagi étteremben ebédeltünk, ami hatalmas élmény volt azok számára, akik szeretnek jókat enni.
Ez a kirándulás emlékezetes volt az egész osztály számára. Több olyan helyszínen is jártunk, ami arra ösztönzött minket, hogy még a későbbiekben is visszatérjünk. Az együtt töltött idő alatt számos tartalmas beszélgetést folytattunk, ami nagyban hozzájárult osztályközösségünk további épüléséhez.