Kémia szakkör
7. – 8. évfolyam számára
A szakkör célja, hogy a tanulók megszeressék a kémiát gyakorlati foglalkozások keretében. Minden szakköri órán párban folyik a kísérletezés.
A kiscsoportban folyó munka, az oldott légkör biztosítása, a gyermekek érdeklődésének, kíváncsiságának felkeltése, információ-éhségük kielégítése mellett a gyermekek együttműködési készségének fejlesztése is célom. A gyerekek ilyen közegben sokkal bátrabbak, nyitottabbak, kreatívabbak, és önállóbbak, mint a hagyományos tanítási órákon. A foglalkozásokon hozzájuk hasonló képességű és érdeklődésű gyerekek között vannak, ami szintén fejleszti őket.
A világról szerzett ismereteik bővülnek, környezettudatos magatartás kialakítására van mód. A kémia iránt érdeklődő tanulók számára lehetővé válik az elméleti, gyakorlati ismeretek fokozottabb elmélyítése, kiegészítése.
A tanulók biztos kémia tudásra tesznek szert és emellett az érdeklődő, tehetséges diákok képesek lesznek versenyeken szép eredményeket is elérni.
Szakkörvezető: Török Károlyné
Rólunk (a felvétel intézményünk gimnáziumi nyílt napján készült 2023-ban):
Betlehem-Simon Rebeka (11. a) tollából:
Iskolánkban több éve működik és nagy népszerűségek örvend a KÉMIA szakkör. A szakkörön a kémia iránt érdeklődő gyermekek tanórán kívüli, speciális módszerrel történő fejlesztése valósul meg. A szakkör célja a gyermekek érdeklődésének, kíváncsiságának felkeltése, a kémiai tudás elmélyítése, a mindennapi életünkben fontos, érdekes kémiai jelenségek bemutatása, a kémia tudomány különböző területeinek felfedezése, a kémiai eredmények felhasználásának megismertetése. Kiemelt és az egyik legközkedveltebb része a szakköri munkának a gyakorlati feladatok, azaz a laboratóriumi munka és a kísérletezés. A tanárnő nagy hangsúlyt fektet a korai tudományra nevelésre, a kérdezés, és a megismerés örömének megélésére, a logikus és a kreatív gondolkodás együttes fejlesztésére és a különböző információk közötti kapcsolatok kialakítására. A foglalkozások barátságos, oldott légkörben, kiscsoportos formában, a gyermekek érdeklődési területeit központba helyezve folynak. A diákok ilyen közegben sokkal nyitottabbak, kreatívabbak, és önállóbbak, mint a hagyományos tanítási órákon.
A kémia szakkör örömforrás számunkra! A foglalkozások változatosak, tartalmasak, érdekesek és látványosak. Hiszen ilyen tantárgy a kémia! Mindenkinek nagy szeretettel ajánlom!
Versenyeredmények:
Sikerült a duplázás! 1. helyezés a Szebenyi Mária Kémia Emlékversenyen
Országos döntőben 4. helyezés a Budapesti Műszaki Egyetem kémiaversenyén
1. hely az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny Zala vármegyei fordulóján
Betlehem-Simon Rebeka a középiskolai kémiaverseny országos döntőjében
Ünnepélyes díjátadó – kémiaverseny 1. helyezés